Sunday, April 17, 2011

fotografi?

Semua orang yang waras biasanya tahu mengenai "ambik gambar". Macam-macam peristiwa biasanya dirakam atau 'diwakilkan' dengan gambar bagi mem'fros' kan peristiwa tersebut supaya dapat disimpan dan dikenang atau ditunjuk kepada orang lain. Walau bagaimanapun, kebanyakkan orang 'takut' untuk terlibat dengan fotografi..ayat-ayat yang biasa didengar.."aku tak pandai".."aku takde asas fotografi".."aku tak kreatif"...hmmm..tak kreatif ta boleh ambik gmbar ke..pada aku..'moment' untuk gambar ni takde 'manual' yang tetap..mksudnya, untuk amik gmbar lanskap..mesti kene 'camtu'..'camni'..pada aku..moment tu bergantung pada siapa yang amik gambar tu..apa yang dia cuba untuk sampaikan pada orang dengan gambar tu..peraturan yang ada macam 'rule of third',komposisi dan kawalan shutter dan apeture itu penting..cuma kalau tak ikut pn xpe..bergantung kepada kreatif seseorang itu..

No comments:

Post a Comment